Contact: 0359 194 303 | E-mail: comenzi @ fiscalonline.ro

Intrebari Frecvente Despre Produsele si Serviciile Noastre

Aici puteti gasi raspunsuri la intrebarile dvs in ce priveste serviciile de montare, transport, garantie, deplasare echipa technica, calitatea produselor etc.

Alegerea unei case de marcat

Cand alegem o casa de marcat trebuie sa tinem cont si de urmatoarele aspecte:

  •  casa de marcat este avizata ?
  •  performante
  •  mod de lucru: online, offline, ca imprimanta fiscala
  •  interfata pentru: PC, programe de gestiune, retea, internet
  •  interfete pentru: scannere, cititoare de carduri, cantare electronice, sertar de bani, imprimante si afisaje auxiliare
  •  compatibilitatea cu un program de gestiune
  •  tipul de imprimanta si de consumabile: matriceala cu role de hartie normala sau autocopiativa, termica, inkjet
  •  viteza de tiparire a imprimantei si numarul de caractere tiparite pe linie
  •  numar PLU (numarul de articole programabile)
  •  numar departamente
  •  daca are sau nu jurnal electronic care reduce costurile consumabilelor
  •  fiabilitate
  • pret casa de marcat si ce include pretul standard: daca include toate operatiile de instalare, instruire operatori si fiscalizare
  • daca include interfete de comunicatie cu diverse aparate, daca eventuale programe de comunicatie sunt gratuite (incluse in pretul de achizitie), daca beneficiez de costuri reduse pentru service prin incheierea unui contract de asistenta tehnica si service
  •  pretul consumabilelor si dimensiunea rolei de hartie
  •  domeniul de destinatie care trebuie sa fie acelasi cu activitatea firmei: comert si prestari servicii, comert cu carburanti, restaurant, hotel, consignatie, schimb valutar, duty free, taxi, jocuri de noroc, etc.
  •  garantia oferita
  •  seriozitatea societatii distribuitoare si a retelei de distributie si service nationala

Fiscalizarea casei de marcat

Fiscalizarea casei de marcat
Dupa obtinerea numarului de ordine din registrul de evidenta al A.M.E.F de la DGFP, casa de marcat trebuie fiscalizata in termen de maximum 7 zile!
Pentru instalarea (fiscalizarea) casei de marcat trebuie sa solicitati, in scris sau telefonic, prezenta unui inspector de la Administratia Fiscala teritoriala , care sa asiste la fiscalizare. Acesta va programa data si o ora.
Cand cunoasteti data si ora stabilita cu organul fiscal teritorial, trebuie sa anuntati Unitatea de service acreditata pentru a va asigura prezenta unui tehnician la aceeasi data, in vederea activarii memoriei fiscale.
In momentul fiscalizarii trebuie sa prezentati tehnicianului de service urmatoarele documente:

  •  Original si o copie a adresei D.G.F.P. ce precizeaza numarul de ordine pentru casa de marcat respectiva si pentru locul de amplasare dorit;
  • Cartea de Interventii si Registrul Special corespunzatoare casei de marcat (primite la achizitionarea casei de marcat) snuruite, sigilate si stampilate de societatea dvs. conform prevederilor legale;
  •  Cartea de interventie se stampileaza si de organul fiscal in raza caruia este inregistrat punctul de lucru iar Registrul Special este inregistrat la organul fiscal in raza caruia aveti inregistrat sediul social, dupa fiscalizarea casei de marcat;
  •  Cartea de Interventii si Registrul Special vor sta permanent langa casa de marcat si vor fi prezentate tehnicianului care efectueaza service, sau inspectorilor in caz de control.
    Dupa verificarea documentelor, tehnicianul de service va efectua urmatoarele:
  •  fiscalizeaza casa de marcat ;
  •  programeaza cateva articole in casa de marcat in functie de specificul activitatii , dupa caz, se instaleaza driverele pe PC si accesoriile (cititoare coduri de bare, sertare de bani);
  • completeaza Declaratia de Instalare (in 4 exemplare);
  •  completeaza Cartea de Interventii si Registrul Special;
  •  efectueaza instruirea operatorilor care vor lucra cu casa de marcat;
  •  incheie un contract de furnizare consumabile in cazul in care optati pentru produsele noastre
  •  poate sa incheie un contract de asistenta tehnica si service intre utilizator si Unitatea de service acreditata.

Atentie! Garantia produsului nu acopera si cheltuielile legate de deplasarea tehnicianului la sediul unde este instalata casa de marcat.
Acest serviciu poate fi gratuit doar in cazul incheierii unui contract de asistenta tehnica si service.
In perioada de post-garantie sunteti obligati prin lege sa incheiati un contract de asistenta tehnica si service cu oricare societate acreditata pentru modelul dvs de casa de marcat.
Refuzul incheierii unui contract de asistenta tehnica poate conduce la refuzul unitatilor acreditate de a va repara casa de marcat in cazul defectarii ei

Predarea memoriei fiscale

Memoria fiscala se preda cand va regasiti in una din situatiile descrise mai jos:

  • Defectare memorie fiscala
  •  Umplere memorie fiscala
  •  Modificare date utilizator
  •  Schimbare adresa punct de lucru
  •  Schimbare adresa sediu social (in cazul programarii lui in antet )
  •  Schimbare denumire societate si a codului fiscal
  •  Fuziune sau Divizare cu schimbarea denumirii societatii si a codului fiscal
  •  Incetarea activitatii
  •  Vanzarea aparatului
  •  Casarea sau dezafectarea casei de marcat
  •  Inchiderea punctului de lucru
  •  Mutarea casei de marcat la un alt punct de lucru
  •  Falimentul societatii
  •  Schimbare model casa de marcat

In momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, utilizatorul este obligat sa anunte unitatea de service acreditata, precum si organul fiscal teritorial la care s-a depus declaratia de instalare a aparatului.
Unitatea de service acreditata are obligatia sa asigure, in termen de maximum 72 de ore de la anuntarea evenimentului, inlocuirea memoriei fiscale defecte sau umplute si repunerea in functiune a aparatului de marcat electronic fiscal.
Inlocuirea, sigilarea si activarea memoriei fiscale se efectueaza la locul de instalare a aparatului de catre tehnicianul de service, in prezenta reprezentantului organului fiscal teritorial.
Pentru a nu fi afectata perioada obligatorie de repunere in functiune a aparatului utilizatorul va solicita, in scris si prin prezentare la sediul organului fiscal teritorial, participarea reprezentantului acestuia la inlocuirea memoriei fiscale.
Operatiunea de inlocuire a memoriei fiscale trebuie sa fie inregistrata in cartea de interventii a aparatului de catre tehnicianul de service si confirmata de reprezentantul organului fiscal teritorial.

Inlocuirea memoriei fiscale

Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a caselor de marcat instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere memoriei fiscale, in urmatoarele cazuri:

  • la schimbarea atributului fiscal al codului unic de inregistrare/codului fiscal al utilizatorului;
  • la schimbarea formei de constituire a societatii comerciale fara modificarea denumirii acesteia;
  • la mutarea unui punct de lucru apartinand utilizatorului de la un stand la altul, in cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa;
  • la schimbarea denumirii strazii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
  • in cazul inactivitatii temporare a utilizatorilor, anuntata organelor fiscale, potrivit legii

Corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni

Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal, utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

  • sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, data, ora si minutului emiterii acestuia;
  • decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
  •  copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
  •  nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata;
  •  bonul fiscal in cauza;

Alegerea unei case de marcat

Cand alegem o casa de marcat trebuie sa tinem cont si de urmatoarele aspecte:

  •  casa de marcat este avizata ?
  •  performante
  •  mod de lucru: online, offline, ca imprimanta fiscala
  •  interfata pentru: PC, programe de gestiune, retea, internet
  •  interfete pentru: scannere, cititoare de carduri, cantare electronice, sertar de bani, imprimante si afisaje auxiliare
  •  compatibilitatea cu un program de gestiune
  •  tipul de imprimanta si de consumabile: matriceala cu role de hartie normala sau autocopiativa, termica, inkjet
  •  viteza de tiparire a imprimantei si numarul de caractere tiparite pe linie
  •  numar PLU (numarul de articole programabile)
  •  numar departamente
  •  daca are sau nu jurnal electronic care reduce costurile consumabilelor
  •  fiabilitate
  • pret casa de marcat si ce include pretul standard: daca include toate operatiile de instalare, instruire operatori si fiscalizare
  • daca include interfete de comunicatie cu diverse aparate, daca eventuale programe de comunicatie sunt gratuite (incluse in pretul de achizitie), daca beneficiez de costuri reduse pentru service prin incheierea unui contract de asistenta tehnica si service
  •  pretul consumabilelor si dimensiunea rolei de hartie
  •  domeniul de destinatie care trebuie sa fie acelasi cu activitatea firmei: comert si prestari servicii, comert cu carburanti, restaurant, hotel, consignatie, schimb valutar, duty free, taxi, jocuri de noroc, etc.
  •  garantia oferita
  •  seriozitatea societatii distribuitoare si a retelei de distributie si service nationala

Functiile interzise caselor de marcat

Functiile interzise caselor de marcat sunt urmatoarele:

  • inregistrarea tranzactiilor doar valoric, fara identificarea bunurilor sau a serviciilor, precum si a celor care nu au specificata cota de taxa pe valoarea adaugata asociata sau faptul ca nu sunt taxabile, ori inregistrarea de vanzari inainte de programarea cotelor de taxa pe valoarea adaugata;
  • functionarea aparatului in conditiile deconectarii memoriei fiscale, a dispozitivului de imprimare ori a dispozitivului de afisaj client, atunci cand acesta este obligatoriu;
  • emiterea de bonuri cu valori totale negative;
  • modificarea cotelor de taxa pe valoarea adaugata, fara obtinerea in prealabil a raportului Z;
  • inregistrarea returului de marfa;
  • corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal;
  • initializarea contorului Z pentru raportul fiscal de inchidere zilnica si a totalizatoarelor generale, intretinute pe toata durata de utilizare a unei memorii fiscale;
  • emiterea de copii de pe bonul fiscal;
  • schimbarea datei si a orei in alte conditii decat cele prevazute de legislatie
  • stergerea totalului general de vanzari;
  • programarea ceasului de timp real din modulul fiscal cu o data calendaristica anterioara celei a ultimei inregistrari din memoria fiscala, atunci cand memoria fiscala este activata;
  • emiterea bonului fiscal fara tiparirea raportului Z, daca au trecut 24 de ore de la primul bon emis.

Utilizatorii de case de marcat sunt obligati:

Utilizatorii de case de marcat sunt obligati:

  • sa foloseasca numai consumabile de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare a aparatului respectiv;
  • sa foloseasca numai consumabile care asigura mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare prevazuta de legislatie;
  • sa solicite distribuitorului autorizat de la care a cumparat aparatul, sau unitatii acreditate de catre acesta, completarea manualului de utilizare cu informatii privind tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca manualul de utilizare a aparatului respectiv nu contine astfel de informatii;
  • sa incheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme continand clauze de livrare numai a consumabilelor de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare, care sa asigure mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare prevazuta de legislatie;

Care este procedura in cazul in care comerciantul isi schimba punctul de lucru sau codul fiscal?

In cazul in care comerciantul isi schimba punctul de lucru sau codul fiscal trebuiesc urmati pasii de mai jos:

Se face programare la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru pentru predarea memoriei fiscal;
Se anunta societatea comerciala de service pentru deplasarea unui tehnician la Administratia Finanaciara la data programata.
Clientul impreuna cu tehnicianul se prezinta la Administratie cu:

  • casa de marcat;
  • cele 2 registre ale casei de marcat;
  • declaratia de instalare a casei de marcat;
  • documentele firmei;
  • stampila.

Se preda memoria fiscala cu un raport de activitate.
Se intocmeste un proces verbal pentru predarea memoriei.
Se depune o cerere pentru atribuirea noului numar fiscal la ANAF.

Documentatia necesara:

  • procesul verbal de predare a memoriei;
  • factura casei de marcat;
  • actele noului punct de lucru;
  • actele firmei si stampila.

Cum se procedeaza atunci cand comerciantul schimba denumirea firmei, sau cand in care casa de marcat isi schimba proprietarul?

Atunci cand comerciantul isi schimba numele firmei, sau casa de marcat isi schimba proprietarul, trebuie urmati pasii de mai jos:

Se face programare la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru pentru predarea memoriei fiscale;
Se anunta societatea comerciala de service pentru deplasarea unui tehnician la Administratia Financiara la data programata;
Clientul impreuna cu tehnicianul se prezinta la Administratie cu:

  • casa de marcat;
  • cele 2 registre ale casei de marcat;
  • declaratia de instalare a casei;
  • documentele firmei;
  • stampila.

Se preda memoria fiscala cu un raport de activitate;
Se intocmeste un proces verbal pentru predarea memoriei;
Revinderea casei de marcat nu se poate face direct ci prin intermediul unui distribuitor autorizat;
Se depune o cerere pentru atribuirea noului numar fiscal la ANAF;

Documentatia necesara:

  • procesul verbal de predare a memoriei;
  • factura casei de marcat;
  • actele noului punct de lucru;
  • actele firmei si stampila.

Care este procedura privind casa de marcat in cazul in care firma se desfiinteaza?

In cazul in care societatea se desfiinteaza, trebuiesc urmati pasii de mai jos in privinta casei de marcat:

  •     Se face programare la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru pentru predarea memoriei fiscale;
  •     Se anunta societatea comerciala de service pentru deplasarea unui tehnician la Administratia Financiara la data programata;
  •     Clientul impreuna cu tehnicianul se prezinta la Administratie cu casa de marcat, cele 2 registre ale casei, declaratia de instalare a casei, documentele firmei si stampila;
  •     Se preda memoria fiscala cu un raport de activitate;
  •     Se intocmeste un proces verbal pentru predarea memoriei.

Cine imi programeaza articolele?

Cine imi programeaza articolele?

In momentul instalarii, tehnicianul de service a efectuat instruirea utilizatorilor, incluzand si modul de programare manuala sau din calculator, dupa caz, pentru articole (PLU).
Deasemenea in manualul casei dvs de marcat gasiti toate procedurile de programare a articolelor (PLU).
Daca numarul articolelor este foarte mare si pentru a scurta timpul alocat acestei operatiuni, puteti apela la unitatea de service pentru programarea bazei de date dorite.

Atentie! Aceasta operatiune nu intra in obligatiile unitati de service si se taxeaza in functie de numarul de articole si de timpul alocat.

Înscrie-te și primești 3% REDUCERE la orice produs din magazinul nostru
Totul este super simplu | Înscrie-te și Codul Promoțional îl primești automat prin email
Respectăm intimitatea datelor tale.